четвъртък, 5 юни 2014 г.

Връзката с Бог

Връзката с Бог е основополагаща за мен и всеки път, щом я занемаря, последиците неминуемо идват-апатия, отчуждение, раздразнение, усещане за празнота. Да съм свързана с Бог (по моя си хлабав, неуравновесен и изменчив начин) означава да съм балансирана и наместена, а отношенията ми със света и хората около мен да са позитивни и ползотворни. Дефицитът на вяра винаги ме кара да свръхнатоварвам с очаквания отношенията си с хората, да очаквам от тях повече, отколкото те някога биха могли да ми дадат, да съм недоволна и свръхкритична.

Тези дни отворих произволно избрана електронна книга на Учителя Петър Дънов и попаднах на размислите му за връзката с Бога и те както винаги, безупречно резонират с моите усещания и нужди.


"Всеки недъг може да се изправи, когато се възстанови връзката между човешката душа и Бога."


"Вие не можете да имате правилна връзка с когото и да бъде, докато нямате връзка с Бога"

"При връзката на човека с Бога няма да има мъчнотия, която не може да се преоделее."

"Вие можете да сте при най-ниските или най-високите условия на живота, в ада или в рая, но пак можете да направите връзка с Бога"


"При Бога ще отидеш не праведен, не учен, а смирен"


"Имате ли смирение, Божията любов може да дойде във вас. В духовния свят смирението дава пластичност на човешката душа, да възприема благата, които Божественият дух носи в себе си."

"Да ходите с наведени глави, това не е смирение. Смирението подразбира такова състояние на душата, при което човек възприема великото, Божественото, което осмисля живота."

"Като приемете божествената светлина, вие ще дадете ход на благородството на вашата душа, ще чувствате благоволението на Бога и разположението на всички добри хора. Без тази светлина, каквито и усилия да правите, ще бъде напразно."


"Бъдете свободни, естествени в отношенията си. Само така ще се създаде здрава връзка между вас и Бога"
  
"Никога човек не трябва да се бори със себе си, но да познае себе си, т.е. Божественото начало."


из "Ученик – Път към освобождение"

Беседа от Учителя, държана на 22 юни 1922 г. в София

Няма коментари:

Публикуване на коментар